13 juni, 2012

Drömbröllop


Marit med den underbara bloggen Marits Vita Skrin har gift sig och vilket bröllop sedan...

Jag älskar verkligen allt med detta bröllop; utomhusvigsel, middag och fest i ladugård, pom poms och deras kläder. Stilen är så avslappnad och enkel och så otroligt vacker! 




Vigseln genomfördes under ett träd dekorerat med pom poms. Så vackert och romantiskt!
Visst är det en chansning att planera en vigsel utomhus men ha en plan B och håll tummarna. Är det fint väder så är det något alldeles speciellt med utomhusvigslar!


Deras klädval passar som handen i handsken till den här typen av bröllop.



Om ni känner igen skyltarna från detta inlägg så är det inte konstigt. Det är nämligen Marit som tillverkar dessa skyltar till min webbutik. De har varit riktigt populära och kommer att fyllas på framöver.




Jag har skrivit om bröllop i ladugård tidigare och efter dessa bilder förstärks min dröm ytterligare... 
Nåja, jag kanske inte kan få mig en egen ladugård men en sådan här lokal hör till mina favoriter av bröllop/festplatser. Det ger mycket plats, både inomhus och utomhus, samt att det ger ett personligt bröllop.


Inomhus hade Marit gjort så otroligt fint. Ett hav utav pom poms hängandes i taket och syren och liljekonvaljer i glasburkar på borden. Ljusslingorna som belysning är även det så klockrent till allt detta.


Ett annat roligt inslag var deras pokerbord.



Sammanfattningsvis kan jag säga - FANTASTISKT. Blir så lycklig när jag ser bröllop som speglar brudparet både i stil och intressen. Ett bröllop som kanske ser tämligen enkelt ut men som är så otroligt genomtänkt i minsta detalj. För er som vill se och läsa mer om Marits stora dag kan ni klicka er vidare till hennes blogg.>>>





2 kommentarer:

  1. Hej,

    Jag såg att du i ett inlägg i mars skrivit att ni hade fjärilar som placeringskort på ert bröllop. På bilden ser det ut som att er text inte är handskriven - jag undrar hur ni löste detta? Har ni skrivit ut texten först och sedan klippt fjärilar runt? Eller har ni kommit på något bättre alternativ?

    Har nämligen likadana placeringskort som ligger och väntar på att få namn skrivna på dem - men jag gruvar lite för att skriva dem för hand! ;)

    Jar skrivit ett inlägg och bett om hjälp på min blogg - vore väldigt tacksam för fler goda råd! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du fått mitt svar på din blogg. Jag återkommer med bilder här på bloggen lite senare. /Jenny

      Radera